Saturday, April 23, 2005

Edin den

Edin den se subudih i neshto prosto ne beshe sushtoto. Ne mozhah da si go obiasnia, ne se beshe sluchilo nishto, ili pone nishto vidimo. Lezhah izvestno vreme, uzhasnoto chuvstvo produlzhavashe da me chovurka otvutre, opitvaiki se da izblikne na povurhnostta, no ne mozha. Niakolko dena po-kusno, sled razgovori s niakolko choveka, razbrah kakvo me chovurka…. Faktut che veche ne sum malka, che ne moga da se skriia zad nikoi drug, a triabva sama da poema otgovornostta za vsichki reshenia ot tuk natatuk i che vsichki ostanali shte stoiat otstrani i shte oceniavat tezi reshenia. Talk about pressure! I to samo kakvi reshenia—na tova miasto li shte sum nai-shtasliva? s tozi chovek li shte sum nai-shtastliva? sega li e pravilnia moment? zashto vsichki okolo men misliat za brak i deca, a men ot samata misul me pobivat trupki? Chuvstvah se hvurlena po techenieto, no na men ne mi se pluvashe po nego, iskah da se vurna nazad, no tova se okaza nevuzmozhno. Sushtevremenno nikoi ne mi beshe podhvurlil poias za da se spravia po-lesno s burzeite…. Izvednuzh se pochuvstvah uzhasno sama… dori kogato se provikvah za pomosht, nikoi ne me chuvashe. Horata, zaeti po svoite si techenia, susredotocheni da izbiagvat kamunite po tehnia si put, prosto mi biaha oburnali grub, ne narochno, ne umishleno, prosto fakt ot zhivota (kakto bi kazal bashta mi)…. I se zamislih… tova li e to zhivota? Priatelite ti se otdalechavat, naprezhenieto raste, otgovornostite se umnozhavat, vsichko stava vse po-slozhno, trudno, tragichno…. Malkite greshki stavat ogromni greshki, uvelicheni ot lupata narechena "zrialost", "porasnalost" ili kakto tam iskame da ia narechem; vsiako reshenie kasae veche ne samo teb samia, ami i budeshtite ti pokolenia (zamisliali li ste se niakoga nad tova?); mnogo iasno che chovek mozhe da se skurshi pod tova naprezhenie. Az vse oshte ne moga da razbera horata kak izdurzhat i uspiavat da zhiveiat normalen i pulnocenen zhivot, kak ne gi e strah, kakto men me e strah v momenta, kak sa napravili krachkata? Schitala sum se za dosta smela. Vse pak ot 18 godishna zhiveia sama i sum se opravila niakaksi. Zavurshih kolezh, namerih si rabota, ustanovih se po niakakuv nachin vuv Washington…. i vse pak, me e strah. I tuka se seshtam za dumite ot edna pesen na Frou Frou "Let Go" koiato dosta me vpechatli naposleduk. Ne biah razbrala tochno do kolko, dokato ne gledah filma "Garden State", i togava izvednuzh neshto mi preshtraka: "So let go/ let go/ jump in/ well, what you waiting for?/ it’s alright/ cause there’s beauty in the breakdown".

Edin den, viarata mi izneveri i vsichko stana mnogo po-strashno i trudno.

No comments: